W Warszawie kradło się od zawsze. Duże miasto, duże możliwości. Złodzieje czują się tu bezkarni, ale są zabezpieczenia, których się boją. Samochód zmienia właściciela w 3 minuty, potem zaczyna się obserwacja.
Warszawiacy jeżdżą luksusowymi samochodami i wyjeżdżają na drogie wakacje, tylko nie zawsze myślą o zabezpieczeniu swojego majątku. Czy można temu przeciwdziałać? Nie wygląda to obiecująco, ale jest światełko w tunelu, bo zawodowy złodziej wie, czego może się obawiać.
Stolica na podium - kradzieżowym
Ukraść drogi samochód to żadna filozofia. Potrzebne są 2 osoby. Jedna obserwuje okolicę, druga kradnie. Wystarczy, że będzie w bliskiej odległości od właściciela, żeby złapać zasięg do kluczyka. Po chwili otwiera auto i odjeżdża jak własnym. Robi to "wozak", którego zadaniem jest odjechać samochodem i odstawić go kilka ulic dalej, aż ostygnie. To jest czas, kiedy złodzieje sprawdzają, czy auto wyposażone jest w jakiś system do lokalizacji.
Sprzęt, który wzmacnia sygnał oryginalnego kluczyka, czyli walizka, pochodzi najczęściej z Bułgarii, Rosji lub Chin. Jest drogi, ale inwestycja szybko się zwraca i zarabia na siebie.
Modna Toyota, Mazda i Honda
W Warszawie kradną głównie Toyoty, (Yaris, Corolla), Mazdy (zobacz, co złodzieje zrobili z Mazdą) i Hondy. W tych samochodach są proste do obejścia zabezpieczenia elektroniczne. Jaki jest ciąg dalszy? Wywożą do dziupli, rozbierają na części i sprzedają w internecie, bez faktury oczywiście. Dziuple zlokalizowane są na obrzeżach stolicy i w okolicznych miastach (Wołomin, Wyszków, Ząbki, Piaseczno). Dla porównania sprawdź, jakie samochody kradnie się w Stanach.
Od początku 2019 roku
- I miejsce w klasyfikacji kradzionych aut otrzymała Toyota – 346
- II miejsce zajmuje Mazda - 152
- III miejsce należy się Hondzie – 143
Czas to pieniądz
Złodziej ma konkretny cel. Wywieźć samochód jak najszybciej do dziupli, gdzie rozbierany jest w błyskawicznym tempie. Po 2h z samochodu zostaje tylko blacha. Zobacz, jak handluje się częściami.
Co działa?
LoJack jest systemem radiowym, który jest nie do wykrycia. Złodziej wie, że modułu LoJack nie znajdzie i tego się obawia. Aktywowany moduł, bezbłędnie wskazuje miejsce położenia poszukiwanego pojazdu, wtedy najłatwiej wpaść.
Czym wyróżnia się LoJack?
LoJack to niezależny system, który posiada sieć własnych stacji nadawczo-odbiorczych. Jest niezagłuszalny. W całej Polsce ma taki sam zasięg i lokalizuje skradzione samochody, bez względu na położenie (garaż, kontener). Poznaj historie poszukiwań LoJack.
Jak dokładnie działa system radiowy?
źródło: tvn24.pl; materiały własne