Warszawska Praga, choć dziś zyskuje nowe, lepsze oblicze, w swojej historii mieści niejedną kradzież samochodu. Ten brzeg Wisły nie jest przyjazny drogim samochodom. Stąd często giną topowe auta.
Na początku sierpnia br., w komendzie na Pradze Północ została powołana specjalna, północno-praska grupa specjalizująca się w zwalczaniu przestępczości samochodowej. Zajmuje się ona nie tylko kradzieżą samochodów, ale także paserstwem części. Na sukcesy nie trzeba było długo czekać.
Na początku września, policjanci z Pragi Północ otrzymali zgłoszenie kradzieży samochodu marki Porsche, które jak się niedługo potem okazało, został wywiezione na lawecie. Miejscem odnalezienia była posesja z warsztatem samochodowym w Mińsku Mazowieckim. To typowy scenariusz kradzieży w Warszawie, kiedy samochody zostają wywiezione na szrot do rozebrania, by potem sprzedawać je w częściach. Policjantom udało się przygotować zasadzkę na mężczyznę, którego podejrzewano o kradzież Porsche. Zatrzymano 36-latka , a jego 30-letni wspólnik wpadł w ręce policji w Łomży. 36 letniemu mężczyźnie za kradzież, za którą zgodnie z kodeksem karnym grozi od roku do 10 lat pozbawienia w wolności. sprawdź ile wynosi kara za inne przestępstwa.
W 2018 roku skradziono prawie 300 samochodów na Pradze-Południe. Odnotowano też prawie pół tysiąca kradzieży z włamaniem, a to najwięcej w całej Warszawie. Dużo samochodów ginie z niestrzeżonych parkingów, a także z okolic galerii handlowych. To dobra lokalizacja, z której łatwo wyjechać w kierunku Wołomina czy Otwocka.
Od momentu kradzieży Twojego samochodu liczy się czas reakcji i podjęcie konkretnych działań w celu odzyskania pojazdu. Samochody wywiezione do dziupli mają od razu przerobione tablice rejestracyjne, tak, aby do maksimum utrudnić identyfikację pojazdu. Żeby kryminalni nie odnaleźli dziupli, złodzieje pozostawiają auta do ostygnięcia lub demontują je w lesie. Poznaj internetowe sposoby na kradzież samochodów.
Żeby odzyskać samochód potrzebujesz odpowiednich zabezpieczeń, których nie można odnaleźć ani zidentyfikować. Instalacja modułu radiowego LoJack odbywa się bez udziału właściciela pojazdu, a moduł zostaje dopasowany indywidualnie do infrastruktury każdego samochodu.
Cechy systemu LoJack:
- radiowy
- niezagłuszalny
- ukryty
- z długą żywotnością baterii
Jak LoJack działa w praktyce? Sprawdź, jak Auto Świat testuje LoJacka
źródło: policja.pl; wyborcza.pl materiały własne