« Powrót do poprzedniej strony

MODUŁ RADIOWY, KTÓREGO NIE DA SIĘ WYKRYĆ

modułu lojack nie da się wykryć w pojeździe

Możliwości korzystania z nowych technologii jest wiele. Ci którzy się nimi posługują, cenią sobie ich praktyczność i niezawodność. W chwili kradzieży Twojego samochodu liczy się to, co masz zamontowane w pojeździe, czyli moduł, który Cię nie zawiedzie. W czasach kiedy kradzież nieco spada, ważne, aby nie spadła Twoja intuicja, bo statystyki to jednak faktyczne zdarzenia. Miesięcznie ginie ponad 100 samochodów.

 

Pokaż kotku, co masz w środku

Otóż modułu radiowego Lojack nie da się wykryć. Nie da się także śledzić go za pomocą monitoringu GPS. Nie wysyła sygnałów, wyjątkiem jest jedynie akcja poszukiwawcza, po wcześniejszym zgłoszeniu kradzieży. Sygnał LoJack jest nadawany dzięki rozbudowanej infrastrukturze stacji nadawczo-odbiorczych, zlokalizowanych na terenie całej Polski. Po odnalezieniu pojazdu i oddaniu go właścicielowi, moduł radiowy LoJack po raz kolejny zostaje uśpiony i nie traci swoich właściwości. Wcześniej jednak LoJack sprawdza, czy moduł nie został uszkodzony. W tym celu dokonuje się przeglądu po kradzieży samochodu. W sytuacji, kiedy dochodzi do kolejnej kradzieży tego samego pojazdu, moduł pracuje tak samo precyzyjnie i bezbłędnie określa pozycję. Co ważne, złodzieje po kradzieży samochodu, używają go. Zazwyczaj jadą nim w ustalone miejsce lub rozbierają go na części, co jest często praktykowane. Natomiast niezależnie od tego, czy pojazd jest uruchomiony, czy zabezpieczony na lawecie, w chwili zgłoszenia kradzieży wysyłane są sygnały, pozwalające namierzyć aktualną lokalizację skradzionego pojazdu, który ma zainstalowany moduł radiowy LoJack.

W jakich pojazdach sprawdzi się moduł radiowy?

Samochód osobowy, motocykle, maszyny budowlane oraz maszyny rolnicze, busy, kontenery, samochody ciężarowe, skutery.

Złodziej wie, że najłatwiej jest ukraść samochód prywatny. Właściciel skradzionego samochodu, pozostaje z problemem sam. Jeśli zgłosi kradzież na najbliższym posterunku policji, to po prostu zgłosi zdarzenie, ale małe są szanse, że wszystkie siły jednostek policyjnych będą skierowane na poszukiwanie jego skradzionego samochodu. Własne załogi poszukiwawcze i technologia, która sprawdza się od wielu lat to LoJack.

Jak najczęściej dochodzi dziś do kradzieży drogich samochodów?

Złodzieje kradną kluczyki lub uzyskują sygnał do kluczyków za pomocą „walizki”. I nie trzeba uszkadzać mechaniczne samochodu, żeby odjechać nim w 10 sekund. Tego typu kradzieży dokonują zorganizowane grupy przestępcze, których stać na drogi sprzęt do niezwykle prostej i zyskownej kradzieży. Zgodnie ze statystykami, bazując na różnych metodach antykradzieżowych, których jest wiele na rynku, zmniejszyła się liczba kradzionych samochodów, bo łatwiej jest ukraść kilka o dużej wartości rynkowej. Liczą się samochody luksusowe, warte od kilkuset tysięcy złotych. Kradzież samochodów z bez kluczykowym dostępem, to trend w kradzieży 2 -3 ostatnich lat. Złodziej, który tylko kradnie zarabia do 10% wartości pojazdu. To często ok. 25 tysięcy złotych za 30 minut pracy. Reszta zarabia dużo więcej.

 

Mieliśmy o ponad 1300 mniej stwierdzonych kradzieży w 2018 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim. Oznacza to, że obecnie ginie ponad 100 samochodów miesięcznie.

 

Cel i zastosowanie modułu radiowego

Główny cel wykorzystania fal radiowych LoJack, to namierzanie i odzyskiwanie skradzionych pojazdów, które mają zamontowany moduł radiowy. Własna infrastruktura techniczna pozwala na szybkie odnalezienie w każdym miejscu w Polsce. LoJack działa również za granicą i nadaje na tych samych częstotliwościach. We wszystkich krajach, w których działa LoJack, częstotliwość radiowa jest ujednolicona. Zobacz mapę terytorialną LoJack.

 

źródło: policja.pl, materiały własne