« Powrót do poprzedniej strony

Niemieckie auta najczęściej kradzionymi w 2018 roku

Złodziej włamuje się do auta

Ze statystyk LoJack oraz policji wynika, że w ubiegłym roku łupem złodziei padały najczęściej niemieckie marki samochodów. Pojawiła się i stała bardzo popularna też nowa metoda kradzieży - na walizkę. W dzisiejszym zestawieniu kilka ciekawostek na temat kradzieży dotyczących ubiegłego roku. Zapraszamy na podsumowanie.

W Polsce najczęściej kradzione są samochody niemieckich marek.
Ze statystyk LoJack i policji wynika, że w Polsce nadal najczęściej kradzionymi samochodami są auta niemieckich marek, w czołówce plasują się BMW, Audi, Mercedes oraz Volkswagen. Na drugim miejscu znajdują się auta japońskie, takie jak Mazda, Toyota oraz Honda.

Dowiedz się więcej

 

LoJack obalił mit na temat skradzionych samochodów.
Często można spotkać się z twierdzeniem, że skradzionego samochodu nie da się w żaden sposób odzyskać, a skuteczne zabezpieczenie nie istnieje. A jednak jest to mit - przemawia za tym fakt, że LoJack od ponad 30 lat zabezpiecza i pozwala namierzyć i odzyskać skradziony pojazdy. W odróżnieniu od innych systemów, nie korzysta z GPS/GSM i jest całkowicie niezależny, ponieważ posiada sieć własnych stacji nadawczo-odbiorczych. Kiedy pojazd zostanie skradziony, moduł zostaje aktywowany i przesyła swoją pozycję, dzięki czemu można namierzyć skradzione auto, czy motocykl. LoJack ma oddziały w 40 krajach na całym świecie, a dowodem na jego skuteczność jest ponad 350 tysięcy odzyskanych pojazdów i 45 tys. zatrzymanych przestępców. 

Dowiedz się więcej

 

LoJack sprawdził, jaki był najstarszy samochód odzyskany po kradzieży w 2017 roku.
LoJack już po raz dziesiąty opublikował raport dotyczący samochodów odzyskanych po kradzieży. W raporcie znaleźć można informacje na temat kradzionych aut - marki, modele, wartość pojazdów, czy rok ich produkcji . W 2017 roku najstarszym odzyskanym pojazdem był Chevrolet Impala z 1965 roku. 

Dowiedz się więcej

 

Immobilizer nie jest skutecznym zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym.
Działanie immobilizera jest proste -  po włożeniu do stacyjki  kluczyka z wbudowanym nadajnikiem, do immobilizera jest wysyłany sygnał, który potem jest analizowany. Jeśli zostanie on uznany za właściwy, wyłączy się kontrolka i kierowca przejmuje kontrolę nad samochodem. Trójka naukowców pokazała jednak, jakie są luki w systemie zabezpieczeń, jakim jest immobilizer. Badaczom udało się zmienić sygnał i unieszkodliwić immobilizer, dzięki czemu można przejąć kontrolę nad pojazdem i łatwo go ukraść.  

Dowiedz się więcej

 

Jest coraz więcej kradzieży samochodów metodą na walizkę.
Metoda kradzieży samochodu na walizkę jest już znana od dłuższego czasu i staje się coraz bardziej popularniejsza. Łupem kradzieży na walizkę padają samochody z systemem keyless. Walizka, którą posługują się złodzieje, mieści w sobie urządzenie, które przechwytuje sygnał z kluczyka. Zbudowanie takiego urządzenia lub jego kupno, to koszt około 80-100 złotych, stąd też jego popularność wśród złodziei. Wzmacniacz w walizce wyszukuje sygnał kluczyka, a w tym czasie drugi złodziej pociąga za klamkę auta po to, żeby samochód "upomniał się" o sygnał z kluczyka. Przechwycenie sygnału, otwarcie auta i uruchomienie go, zajmuje profesjonalistom tylko minutę! 

Dowiedz się więcej