W dzisiejszym zestawieniu ciekawostek obalimy mit autoalarmu jako skutecznego zabezpieczenia antykradzieżowego, powiemy kiedy i dlaczego warto robić przegląd techniczny modułu Lojack, a także sprawdzimy działanie systemu radiowego w różnych warunkach. Zapraszamy do lektury.
Mechaniczne blokady antykradzieżowe są właściwie całkowicie nieskuteczne
Mechaniczne blokady przeciwkradzieżowe wcale nie stanowią dobrej ochrony pojazdu przed złodziejami. Przestępcy w klika minut są w stanie poradzić sobie z blokadą kierownicy, pedałów, a nawet skrzyni biegów. Zaraz po autoalarmie, mechaniczne blokady to najmniej skuteczna ochrona przed kradzieżą samochodu.
Warto przeprowadzać przeglądy techniczne modułu LoJack!
Zalecamy dokonywanie elektronicznych przeglądów kontrolnych po naprawie powypadkowej lub elektromechanicznej pojazdu oraz po dłuższym okresie nieużywania pojazdu (dłuższym niż 30 dni). Klient może zostać wezwany na standardowy przegląd kontrolny do Autoryzowanego Instalatora LoJack (AIL) w przypadku, gdy moduł radiowy LoJack samoczynnie zgłosi błąd działania któregoś z jego podzespołów do Centrum Operacyjnego LoJack, lub gdy pojazd został odzyskany po uprzedniej kradzieży.
Autoalarm jest najmniej skutecznym zabezpieczeniem antykradzieżowym.
Sygnał autoalarmu już dawno przestał kojarzyć się z próbą kradzieży, teraz najczęściej wzbudza tylko irytację. Niewiele osób reaguje, kiedy słyszy dźwięk alarmu z zaparkowanego samochodu. Poza tym alarm może uruchomić się nie tylko przy próbie włamania do samochodu, ale również przez nadmierny hałas spowodowany np. fajerwerkami. Coraz częściej użytkownicy zakładają, że uruchamia się w wyniku jakiegoś błędu, a nie przez próbę kradzieży. Dlatego też autoalarm nie odstraszy złodzieja, poza tym profesjonalny złodziej samochodu bez problemu poradzi sobie z alarmem. Wobec profesjonalisty bezradne są także inne zabezpieczenia - mechaniczne, immoblilizer, czy monitoring GPS.
System radiowy jest najskuteczniejszy w namierzaniu skradzionego auta.
Zagłuszanie fal radiowych LoJack nie ma najmniejszego sensu. Nawet w przypadku próby zagłuszenia, ekipa poszukiwawcza i policja namierzą sygnał zagłuszania, który jest bardzo silny. GPS świetnie nadaje się do monitoringu auta i zarządzania flotą, jednak nie sprawdzi się jako narzędzie do odzyskiwania samochodu, ponieważ łatwo go zagłuszyć.
LoJack poszukuje w każdych warunkach!
LoJack to system, który na terenie każdego z 40 krajów objętych jego działaniem, posiada własną, niezależną sieć radiowych stacji nadawczo-odbiorczych. Od początku działania systemu, czyli od roku 1986, systemu LoJack nikomu nie udało złamać. Dzięki temu załogi poszukiwawcze LoJack lokalizują i odzyskują pojazdy bez względu na miejsce jego ukrycia (kontenery, podziemne parkingi). Dodatkowo w przypadku, gdy złodziej wywiezie pojazd za granicę, poszukiwania kontynuują załogi LoJack danego kraju.
Więcej ciekawych artykułów na temat działania systemu radiowego, kradzieży i odzyskiwania samochodów, znajdziecie na naszym BLOGU.