Stary, zabytkowy, nowy, sportowy, luksusowy, motocykl, skuter... nie ma znaczenia, złodzieje chętnie kradną wszystkie te pojazdy. Wiele osób wciąż wyobraża sobie złodzieja jako oprycha w kominiarce, który łomem wybija szybę. Tymczasem złodzieje samochodów i motocykli to profesjonaliści, którzy bez problemu łamią nowoczesne zabezpieczenia w pojazdach, zagłuszają sygnał GPS, potrafią błyskawicznie zdjąć każdą blokadę antykradzieżową i zbudować urządzenie, które unieszkodliwi każdy zamek...
Motocykl składany na zamówienie może mieć kradzione części!
Wiele osób, które decyduje się na zakup składanego motocykla nie zdaje sobie sprawy, że niektóre osoby zajmujące się składaniem motocykli na zamówienie ściśle współpracują ze złodziejami jednośladów, którzy "pozyskują" pożądane modele. Składany pojazd może więc mieć wiele części pochodzących z kradzieży i to z kilku motocykli, przez co ciężko ustalić z ilu i jakich dokładnie pojazdów owe podzespoły pochodzą. Aby motocykl nie padł łupem złodzieja, warto odpowiednio zabezpieczyć go na wypadek kradzieży. Jednak z blokadami mechanicznymi i monitoringiem GPS złodzieje sobie świetnie poradzą. Bez problemu też wciągną motocykl na lawetę, lub do busa i ślad po nim zaginie. Dlatego najlepszym sposobem na zabezpieczenie jednośladu jest system radiowy LoJack, dzięki któremu błyskawicznie można odzyskać motocykl, zanim zostanie rozebrany na części. Więcej na ten temat przeczytać można w tym artykule.
Haker stworzył pilot wyłączający autoalarm oraz otwierający samochody, bramy i garaże.
Kosztowało go to tylko 11 dolarów. Amerykański haker Samy Kamkar stworzył pilot, który otwiera bez problemu nowoczesne auta, oraz bramy i garaże. Gadżet ten potrafi również wyłączyć autoalarm w samochodzie. Urządzenie zwane RollJam zapisuje sygnał, z którego złodziej może skorzystać w każdej chwili. Gdy ofiara klika pilotem po raz pierwszy RollJam pobiera kod, ale nie oddaje go zamkowi. Użytkownik próbuje więc jeszcze raz, a wtedy RollJam wysyła do drzwi wcześniej skradziony klucz zabezpieczeń, który odblokowuje samochód, po czym zapisuje sobie kolejny działający kod do wykorzystania. BPokazuje to tylko, że nowoczesne systemy zabezpieczeń w samochodach są zupełnie bezradne wobec profesjonalnych złodziei. Jedynym i skutecznym sposobem na zabezpieczenie samochodu jest LoJack, który od ponad 30 lat nie dał się złamać, ani oszukać żadnemu złodziejowi i hakerowi! Więcej na temat RollJam pisaliśmy w artykule na naszym blogu.
Kradzież motocykla to zadanie dla profesjonalisty.
Wiele kradzieży motocykli ma związek z kradzieżą na własny użytek, czasem chodzi o przejażdżkę, po której złodziej porzuca pojazd. Jednak wiele kradzieży jednośladów to sprawka prawdziwych profesjonalistów, którzy potrzebują dokładnie wybranego przez siebie modelu pojazdu. Kradziony motocykl najczęściej jest rozmontowany, a jego części sprzedawane dalej, lub są wmontowane do innych motocykli. Niektóre pojazdy mają zmieniane znaki identyfikacyjne i trafiają na sprzedaż za granicę. O złodziejach profesjonalistach więcej można przeczytać tutaj.
Złodzieje równie często kradną zabytkowe auta.
O tym, że zabytkowe samochody mogą paść łupem kradzieży, przekonał się właściciel zabytkowego Mercedesa. Samochód został skradziony z zamkniętego garażu i sprzedany. Zabytkowe samochody równie często są kradzione ze względu na wartość, jaką przedstawiają, a także na popyt wśród kolekcjonerów zabytkowych samochodów. Łupem złodzieja stał się także zabytkowy Polonez, który został skradziony na warszawskiej Ochocie. Na szczęście samochód miał zamontowany moduł radiowy LoJack, więc po 45 minutach auto szczęśliwie wróciło do swojego właściciela. Więcej na ten temat znaleźć można w dziale Odnalezienia.
Moduł LoJack działa bez zasilania nawet 30 dni.
W przypadku rozładowania akumulatora lub usunięcia go przez złodzieja, system LoJack dalej będzie pełnił swoją funkcję nawet przez okres 30 dni. A to wszystko dzięki zapasowej baterii, w którą wyposażone jest nasze urządzenie. Tak więc nawet w przypadku późnej reakcji na kradzież pojazdu, ekipy poszukiwawcze mają dość czasu, aby odebrać wysyłany przez moduł sygnał, odnaleźć i odzyskać skradziony pojazd.