Teraz auto kupisz online. Od kontaktu z doradcą, po ofertę sprzedaży wszytko zrobisz zdalnie. To teraz najlepsze rozwiązanie żeby podnieść wyniki sprzedaży samochodów i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Salony ograniczają kontakt z doradcą oraz jazdy testowe, a wielu klientów blokuje ogólny kryzys, który także w najbliższych miesiącach będzie wymuszał na nich wstrzymanie się od większych inwestycji. Ale dla tych, których nic nie zatrzyma przed zakupem czterech kółek, niektóre marki już dawno wprowadziły rozwiązania online.
ZMIANY, KTÓRE NADESZŁY RAZEM Z EPIDEMIĄ COVID-19
Delaerzy samochodowi w ostatnich tygodniach musieli całkowicie przeorganizować swoją pracę i dostosować warunki zakupu tak, aby były one bezpieczne i wciąż wygodne dla klienta. To trudne zadanie dla doradców, którzy do tej pory mogli osobiście zaprezentować wnętrze samochodu i wytłumaczyć cały proces obsługi auta. Tym bardziej niewygodna sytuacja zastała klientów, którzy cenią sobie jazdę testową i możliwość sprawdzenia auta przed zakupem. Obecna sytuacja związana z globalnym kryzysem zdrowotnym sprawiła, że cała sprzedaż przeniosła się do internetu i możliwe, że ten dodatkowy kanał sprzedaży będzie jeszcze silniejszy po ustaniu pandemii.
MARKI, KTÓRE SPRZEDAJĄ AUTA ONLINE
Firmy, które zdecydowały się na sprzedaż w internecie czują kryzys nieco mniej dotkliwie niż pozostałe. Klienci zdążyli już nabrać zaufania do zdalnych formalności i co więcej, nauczyli się korzystać z komfortu kupowania bez wychodzenia z domu. Z każdego miejsca możesz wejść do wirtualnego salonu, przeprowadzić indywidualną rozmowę z doradcą, wybrać model i dopasować wyposażenie. Rozmowa prowadzona jest na żywo, najczęściej przez telefon i nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. Obecnie na rynku największe doświadczenie w internetowej sprzedaży posiadają takie marki jak Skoda, Volkswagen czy Toyota.
Volkswagen e-Home stworzył bezpieczną platformę, która pozwala na wybór odpowiedniego samochodu w konkretnym salonie dealerskim. Po wyborze odpowiedniego modelu można od razu połączyć się z doradcą. Co więcej, nie musisz zostawiać swoich danych i czekać aż ktoś do Ciebie oddzwoni, ponieważ łączysz się z doradcą na etapie dopasowywania auta w wirtualnym salonie. Klient otrzymuje wsparcie eksperta również przy dopasowaniu oferty finansowej.
Skoda oferuje swoim klientom zakup w kilku prostych krokach. Wybierasz odpowiedni model samochodu z salonu, wpłacasz opłatę rezerwacyjną, ustalasz warunki leasingu i umawiasz się na odbiór samochodu. Problemem może być jedynie dłuższy czas oczekiwania na wymarzone auto, jeśli chcesz cieszyć się wybraną wersją wyposażenia. Kolejnym ułatwieniem w czasie pandemii jest zakup auta w leasingu. Będzie to korzystniejsza oferta, jeśli potrzebujesz od ręki zarejestrować samochód. Zakupione auto dostarczane jest klientowi pod dom.
Internetowe salony działają również u dealerów Toyoty i Lexusa. Platforma sprzedaży, którą przygotowały marki pozwala na przeprowadzenie wideokonferencji z doradcą, udostępnia dokumenty i umowę kupna sprzedaży. Toyota Motor Poland dopiero niedawno zakończyła program testowy, ale chce jak najszybciej dostosować sprzedaż do obecnej sytuacji na świecie.
ZABEZPIECZ POJAZD PO KRADZIEŻY – TO SYTUACJA KRYZYSOWA, NA KTÓRĄ WARTO BYĆ PRZYGOTOWANYM
Decydując się na nowy samochód chcesz się nim cieszyć jak najdłużej i nie przewidujesz sytuacji kryzysowej jaką jest kradzież. Jednak każdego roku statystyki pokazują, że to właśnie nowe auta giną bez śladu najczęściej. Te z wbudowanym monitoringiem śledzą trasy kierowców i stanowią niezastąpiony gadżet motoryzacyjny, ale nie wskażą drogi do pojazdu, którego już nie ma, ponieważ sygnał GPS zostaje od razu zagłuszony przez zagłuszarki, których używają złodzieje.
Warto zatem wybrać sprawdzony system radiowy, którego sygnał jest silny i odporny na zagłuszanie. Lojack działa tam, gdzie nie radzą sobie systemy GPS/GSM i lokalizuje w miejscach trudno dostępnych, takich jak podziemny garaż lub kontener.
Nowe auta często giną bez śladu. Dlaczego łatwiej jest ukraść nowy samochód?